Jak przeanalizować sklep internetowy?

Prowadzenie sklepu internetowego to działalność gospodarcza jak każda inna, cel bowiem jest ten sam – pozyskanie klientów. Jest to jednak biznes stricte internetowy, a jak wiadomo, Internet rządzi się własnymi prawami. Dlatego też sklep w formie online należy potraktować trochę nieco inaczej, niż ten działający stacjonarnie. Jako że wszystko opiera się na stronie internetowej, będącej tutaj fundamentem trzeba ją pilnie monitorować, a także systematycznie dokonywać analizy e-commerce, które pozwolą prześledzić skuteczność prowadzonych działań.

Użyteczność strony sklepu internetowego

Pierwszą kwestią, jaką należy przeanalizować to, czy strona spełnia wszelkie podstawowe funkcjonalności i założenia. Sklep internetowy musi być na pewno łatwy w obsłudze, tak, by nie sprawiał on większych problemów użytkownikom, chcącym zamówić dany produkt. Prześledzić, więc należy wszystkie zakamarki sklepu, począwszy od wizytówkowej strony głównej, poprzez kategorie, skończywszy na podstronach produktowych. Lecz na tym ścieżka zakupowa się nie kończy i konieczne jest sprawdzenie również poszczególnych kroków, jak dodanie do koszyka, rejestracja konta, wybieranie dostawy, dokonywanie płatności itd. Należy też oczywiście wziąć pod uwagę kwestie takie jak estetyka strony, oferta produktowa, treść strony – czy znajduje się na niej wszystko, czego potrzebuje użytkownik.

Pozycjonowanie i inne działania marketingowe

Posiadaczom stron internetowych pozycjonowanie jest zapewne doskonale znane, a dla posiadaczy platform e-commerce powinny być wręcz obowiązkowe. Dobra widoczność w wyszukiwarce to podstawa, jednak, aby strona się skutecznie pozycjonowała, również potrzebne jest gruntowne przeanalizowanie strony internetowej pod kątem technicznym i wymagań algorytmów wyszukiwarki. Warto, więc podczas analizy e-commerce https://ecometrixo.com/pl/ uwzględnić również kwestie związane z SEO.