Prowadząc jakąkolwiek działalność w internecie, musimy zdawać sobie sprawę z tego, że sukces nie zależy tylko od naszego wkładu, ale też od innych czynników, na które z pozoru nie mamy wpływu. Z pozoru dlatego, że tek naprawdę możemy zrobić bardzo wiele, by swoją sytuację poprawić. Jednym z takich czynników jest pozycja strony. Klient, wpisując zapytanie, otrzymuje od wyszukiwarki listę propozycji stron, na których znajdzie to, czego szuka. Naszym celem jest to, abyśmy to właśnie my, znaleźli się na tej liście możliwie najwyżej. Możemy wpłynąć na wyniki wyszukiwania, podnosząc tym samym widoczność naszej strony.
Optymalizacja SEO.
Przeanalizujmy sobie to, w jaki sposób wyszukujemy treści w internecie? Wpisujemy słowo, po czym… No właśnie, co dzieje się później? Google podsuwa nam wyniki, z których najczęściej skupiamy się tylko na pierwszych czterech pozycjach. Rzadko kiedy zdarza się otwierać witryny umieszczone na dalszych pozycjach. Mowa tutaj tylko o pierwszej stronie listy wyników wyszukiwania. W zasadzie można powiedzieć, że jeśli coś nie ukazało się na pierwszej stronie, w internecie nie istnieje.
Optymalizacja strony www to działania mające na celu dostosowanie jej do formy zbliżonej do ideału, w kontekście robotów pozycjonujących.
Google za pomocą algorytmów wyszukuje najbardziej interesujące dla użytkownika treści. Na tej podstawie „decyduje„ które są godne polecenia, a które nie. Zatem optymalizacja strony www to w pewnym sensie oszukiwanie Google, poprzez konstruowanie treści strony tak, by była ona możliwie najbardziej interesująca z punktu widzenia algorytmu indeksującego witryny.