źródł: pixabay.com/Firmbee

Google Ads – czym jest? Jak działa?

Google Ads (czasami nazywane Google AdWords) to platforma reklamowa udostępniana przez Google firmom, które chcą promować swoje produkty na stronie wyników wyszukiwania Google lub w Google Display Network (GDN) – zbiorze witryn internetowych, których właścicielem i operatorem jest Google.

Jest to usługa reklamowa typu pay-per-click, która umożliwia reklamodawcom wyświetlanie krótkiej kopii reklamowej, która pojawia się obok wyników wyszukiwania, wiadomości e-mail i stron internetowych. Reklamy Google można łatwo rozpoznać po żółtym tle i niebieskiej obwódce. Sprawdź adverther.pl i dowiedz się więcej. 

Jak to działa?

Google Ads pozwala Ci dotrzeć do potencjalnych klientów, wyświetlając Twoje reklamy w sieci partnerskich witryn i aplikacji Google. Gdy ktoś szuka czegoś, co ma związek z Twoją firmą, może zobaczyć reklamę AdWords związaną z Twoim produktem lub usługą. Po kliknięciu tych reklam użytkownik jest przenoszony do Twojej witryny, gdzie może dokonać sprzedaży.

Dlaczego warto reklamować się w Google?

Dzięki AdWords możesz uzyskać lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania i zwiększyć liczbę osób, które odwiedzają Twoją witrynę.

Jakie rodzaje firm powinny reklamować się w Google?

Każda firma, która chce mieć więcej klientów i leadów może skorzystać z reklamy z AdWords.

Celem tych reklam jest zwiększenie widoczności Twojej witryny na stronach wyników wyszukiwania. Aby to zrobić, licytujesz słowa kluczowe (słowo lub frazę), które użytkownicy wpisują do wyszukiwarki, gdy szukają czegoś związanego z Twoim produktem lub usługą. Jeśli ktoś kliknie reklamę, to zabierze ich do swojej witryny, gdzie mogą dowiedzieć się więcej o tym, co oferujesz.