Czy pozycjonowanie lokalne jest lepsze niż Facebook Ads?

Facebook stał się jedną z największych platform mediów społecznościowych na świecie. Platforma gromadzi ponad 2 miliardy aktywnych użytkowników każdego miesiąca, a 91% z nich korzysta z Facebooka codziennie. Warto więc wykorzystać potencjał tego serwisu i zaprezentować jego użytkownikom swoją ofertę. Kampanie Facebook Ads są jednym z najskuteczniejszych środków marketingowych obecnych czasów. Jak wyglądają jednak na tle pozycjonowania lokalnego? Aby lepiej zrozumieć tę różnicę, pod lupę weźmiemy dziś lokalne SEO!

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie to proces budowania widoczności witryny w sieci, w którego skład wchodzi wiele zaawansowanych technik optymalizacyjnych. Celem wszystkich tych metod jest zwiększenie bazy klientów i poprawienie wyników sprzedażowych. Podczas gdy kampania Facebook Ads skupia się wyłącznie na użytkownikach tego portalu, lokalne SEO obejmuje swym działaniem wszystkie obszary, w których znaleźć się mogą Twoi potencjalni klienci.

Jak samodzielnie pozycjonować strony?

Aby lepiej zrozumieć charakter kampanii Facebook Ads, przyjrzyjmy się bliżej technikom optymalizacyjnym, które z powodzeniem można samodzielnie wdrożyć do swojej strategii marketingowej. Oto metody, które przy odrobinie cierpliwości, mogą przynieść doskonałe efekty:

  • optymalizacja treści – stworzenie wartościowych artykułów, które uwzględniają oczekiwania i preferencje grupy docelowych odbiorców, mimo że jest czasochłonne i wymagające, może okazać się kluczem do sukcesu każdej małej marki;
  • słowa kluczowe – dobór popularnych fraz zapewnia dostęp do osób rzeczywiście zainteresowanych daną ofertą;
  • odpowiednia struktura treści – optymalizacja układu zawartości strony, przejrzystość, podział na akapity i dodanie ciekawych obrazów to elementy, które nie powinny sprawić żadnego problemu nawet początkującym pozycjonerom.

Czy warto skorzystać z pomocy specjalistów?

Pozycjonowanie stron internetowych to bardzo złożony proces, który wymaga wiele czasu i niemałej cierpliwości. To samo dotyczy kampanii Facebook Ads. Bez właściwego planu działania, wszelkie próby zdobycia nowych klientów i zajęcia wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania mogą zakończyć się kompletną porażką. Jeśli więc chcesz uniknąć wszelkich problemów i osiągnąć pożądane wyniki, koniecznie skontaktuj się ze specjalistą SEO, a z łatwością wypromujesz swoją markę w sieci i zwiększysz przychody ze sprzedaży. O ile samodzielna optymalizacja może być kusząca, o tyle pomoc ekspertów zapewni Ci efekty, jakich z dużym prawdopodobieństwem nie byłbyś w stanie uzyskać pozycjonując na własną rękę.